niedziela, 25 września 2011
Playlista - 25.09.2011
1. Teddybears - Cobrastyle
2. Toro y Moi - All Alone
3. Dominant Legs - Hoop of Love
4. Kasabian - Acid Turkish Bath
5. Red Fang - Malverde
6. Wolves in the Throne Room - Astral Blood
7. Triggerfinger - Lil' Teaser
8. Kasabian - Man of Simple Pleasures
9. Triggerfinger - Inner Peace
10. Nirvana - In Bloom
11. Koreless - MTI
12. Profesjonalizm - Długi
13. Handsome Furs - When I Get Back
14. Neon Indian - Fallout
15. DubFX - Not Cool
16. Veronica Falls - Found Love in a Graveyard
17. Outdoorsman - Slap My Hand
środa, 14 września 2011
LEAN LEFT (THE EX GUITARS + VANDERMARK/NILSSEN-LOVE DUO) W POWIEKSZENIU
Zapraszamy w najbliższą sobotę, 17.09. do klubu Powiększenie na koncert Lean Left.
Start: 20.00
Bilety: 40 pln w przedsprzedaży (shortcut.pl)/50 pln w dniu koncertu.
Lean Left to projekt gitarzystów legendarnego The Ex i dobrze znanego już w Polsce duetu Vendermark/Nilssen-Love. Cztery wielkie osobowości i wybitni improwizatorzy tworzą wielopłaszczyznowa improwizowaną muzykę łączącą hardcore z elementami noise'u i free na najwyższym poziomie.
Ken Vandermark
Ken Vandermark – od ponad dwudziestu lat najbardziej twórczy przedstawiciel chicagowskiej muzyki improwizowanej. Jest liderem lub co-liderem zespołów: Vandermark 5, Bridge 61, the Peter Brotzmann Chicago Tentet, FME, Sonore, The Nilssen-Love/Vandermark Duo, the Territory Band and Free Fall. W 1999 roku został laureatem nagrody fundacji McArthura – prestiżowego wyróżnienia przyznawanego corocznie najwybitniejszym twórcom z różnych dziedzin sztuki. Nagrał kilkadziesiąt znakomicie recenzowanych płyt, w tym również w Polsce z Marcinem i Bartłomiejem Olesiami.
Paal Nilssen-Love
Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia, występuje i nagrywa wraz z Peterem Brotzmannem (Chicago Tenten), Evanem Parkerem, Matsem Gustafssonem (The Thing), Johnem Butcherem, Jebem Bishopem, Stenem Sandellem, Joe McPhee i Toshinori Kondo. Lider własnego kwartetu TownOrchestraHouse. Koncertuje i nagrywa także solo. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.
www.paalnilssen-love.com
Terrie Ex (właściwie Terrie Hessels)
Gitarzysta, założyciel (w 1979) istniejącej po dziś dzień holenderskiej, punkowej grupy The Ex. Początkowo poruszał się w stylistyce punk / post punk / no wave, później, zafascynowany muzyką etniczną zaczął wykorzystywać jej motywy w ramach twórczości The Ex (początkowo węgierskie i tureckie, później także muzykę z Konga, Erytreii i Etiopii).
Współpraca The Ex z Tomem Corą, legendarnym wiolonczelistą i improwizatorem zaowocowała zainteresowaniem muzyką improwizowaną. Terii nagrywał i koncertował m.in. z Tomem Corą, Hanem Benninkiem i Abem Baarsem, jak różnież z muzykami z Sonic Youth (Thurston Moore), Chumbawamba czy też ICP Orchestra, oraz Matsem Gustafssonem, Massimo Pupillo i Paalem Nilssen-Lovem.
Andy Moor
Urodził się w Londynie, w 1962. Karierę muzyczną rozpoczynał jednak w Edynburgu w Szkocji jako gitarzysta zespołu Dog Faced Hermans, grupy grającej eklektyczn pomieszanie energii post punk i tradycyjnych melodii oraz improwizacji. W 1990 roku przeniósł się do Holandii po zaproszeniu do wzięcia udziału w sesji holenderskiego zespołu The Ex.
Otwartość i wszechstronność muzyków w tej grupie pozwoliło mu zetknąć się z muzyką wielu artystów z różnych scen i środowisk (Tom Cora, Han Bennink, Wolter Wierbos, Djibril Diabate, John Butcher, i Anne-James Chaton)W 1995 roku rozpoczął pierwsze serie całkowicie improwizowanych koncertów w duecie z Terrie Ex, a następnie z innymi muzykami (Tony Buck, Joe Williamson, Leonid Soybelman zwany Kletka Red)
W ostatnich latach Andy zaangażował się bardziej w scenę muzyki improwizowanej w Amsterdamie, współpracując z miejscowymi improwizatorami: Kaffe Matthews, Yannis Kyriakides, Thomas Lehn, Colin Mclean czy DJ/Rupture. Komponuje ścieżki dźwiękowe do filmów i regularnie wsppracuje z improwizującymi tancerzami z Magpie Dance Company. Jego ostatnie projekty to: kwartet Lean Left z Kenem Vandermarkiem, Terriem Ex i Paalem Nilssen-Love, jak również duety z Anne James Chaton i DJ Rupture. Andy Moor nadal jest pełnoprawnym członkiem The Ex, który niedawno rozpoczął współpracę z weteranem etiopskiej sceny, saksofonistą Gétatchewem Mekurią.
www.andymoor.com
niedziela, 11 września 2011
Playlista - 11.09.2011
1. Ladytron - Ace of Hz
2. Gauntlet Hair - Out, Don't
3. Christina Aguilera - Fighter
4. Nadja - Stays Demons
5. Britney Spears - Hit Me Baby One More Time
6. Lora Lie - An Asphodel - cała EPka za free
7. Lora Lie - Enemy - cała EPka za free
8. Lora Lie - Jabberwocky - cała EPka za free
9. Chada - Niesiemy prawdę
10. Szybki szmal - Ludzie w mieście
11. Amazing Electronic Talking Cave - Uznat
12. The Computers - Rhythm Revue
13. The Computers - I've Got What it Takes
sobota, 3 września 2011
Lado w Mieście - My Disco (AUS) + PTTRNS (DE)
Dwa doskonałe koncerty na zakończenie tegorocznego LADO W MIEŚCIE!! Już 5.09. zagrają zespoły My Disco (AUS) i PTTRNS (DE). Koncerty odbędą się w Powiększeniu ze względu na warunki akustyczne. Uwaga! Będzie głośno!
Wstęp wolny!
Start ok. 20:00
Fani Shellaca, Sonic Youth czy choćby Whitest Boy Alive na pewno nie będą rozczarowani.
www. mydisco.com.au
PTTRNS to trio niemieckich multi-instrumentalistów z Kolonii, którzy dokładnie wiedzą co robią. Ich podejście do muzyki nie ogranicza się produkcji dźwięków przez nich samych, niszczą dystans pomiędzy publicznością a muzykami, tworzą sytuacje gdzie każdy jest czynnym uczestnikiem tego perfomancu melodyjnego. Po 32 miesiącach, dwóch kasetach i trzech singlach wydali „Science Pinata", która jest dokumentacją ich ruchliwośći i energii. Podszyta post-punkiem mikstura popu, disco i afrobeatu jest oryginalną i szczerą propozycją niemieckiego zespołu. Sami określają swoją ostatnią płytę jako „thinking man's dance album”.
www.myspace.com/pttrns
piątek, 2 września 2011
Playback Play 2011
PLAYBACK
PLAY 2011.
TRZEJ
AMERYKAŃSCY KOMPOZYTORZY
Czas:
6-12.09.2011
Miejsca:
Narodowa
Galeria Sztuki Zachęta
Instytut
Awangardy
Chłodna
25
Powiększenie
Nowy
Wspaniały Świat
Kurator:
Michał
Libera
Organizacja:
4.99
Playback
Play 2011:
Tegoroczne
Playback Play to najbardziej obszerna w Polsce prezentacja twórczości
nestorów amerykańskiej muzyki eksperymentalnej: Roberta Ashley'a, Mortona
Feldmana i Alvina Luciera. Przez lata pozostający w cieniu Johna
Cage'a, to oni mają obecnie największy wpływ na oblicze muzyki poszukującej.
Ich opery, elektroniczne manipulacje głosem, medytacyjnie długie kompozycje z
ciszą w roli głównej czy utwory na tony proste przekraczają granice między
muzyką poważną, rozrywkową i eksperymentalną.
Playback
Play będzie
prezentacją nietypową. Obok skrupulatnych interpretacji dzieł amerykańskich
mistrzów na podstawie ich zachowanych partytur, znajdą się utwory inspirowane
ich twórczością, często przygotowane specjalnie na okazję warszawskich
koncertów. Oparte na szeregu cytatach i zapożyczeń będą ukazywały związki
trzech Amerykanów z innymi nurtami muzyki najnowszej.
W
przedsięwzięciu wezmą udział zarówno zagraniczni znawcy muzyki amerykańskich
kompozytorów (Frank Denyer, Hilary Jeffery) czy specjaliści od
wykonawstwa muzyki współczesnej (Mikołaj Pałosz, Paweł Nowicki znany
z Kwartludium) jak i artyści pozostający z dala od muzyki poważnej i zajmujący
się na co dzień operami radiowymi i utworami na dziecięce zabawki (Ergo
Phizmiz), muzyką rockową (Maciej Cieślak ze znany ze Ścianki) i
najnowszymi technikami używania gramofonów (DJ Lenar znany m.in. z Paris
Tetris).
Robert
Ashley
to twórca m.in. eksperymentalnych oper, w których głosy wokalne i
instrumentalne są traktowane na równi: jako postaci opowiadające luźno
połączone i zazwyczaj absurdalnie codzienne historie. Morton Feldman
jest mistrzem subtelnego operowania ciszą. Jego kompozycje są niezwykle
delikatne, powolne i zmysłowe – zupełnie inne od muzyki współczesnej, która w
latach 60. dominowała w Europie. Alvin Lucier jest jednym z założycieli
sound artu – w jego utworach można usłyszeć najbardziej niezwykłe fenomeny
towarzyszące rozprzestrzenianiu się dźwięku w przestrzeni.
Pełny
program i aktualizacje: www.patakaind.blogspot.com
Playback
Play 2011: Idea
Ponoć
w większości trójkątów dochodzi do mimowolnego sojuszu i dominacji dwóch nad
trzecim. W przypadku trójkąta Ashley / Lucier / Feldman takich sojuszy jest
niezliczona ilość. Dwóch z nich zrewolucjonizowało wykorzystanie głosu w
muzyce; dwóch innych – partytur graficznych; jeszcze inni, ale też tylko dwóch,
komponowało nie tyle dźwięki co ich fizyczne funkcjonowanie w przestrzeni. Tak
można wyliczać w nieskończoność gdyż w ich twórczościach krzyżują się
najważniejsze techniki muzyki eksperymentalnej ostatnich dekad. Ashley
znany jest przede wszystkim z wywrotowego połączenia tekstu i muzyki w postaci
swych niezwykłych oper; Feldman z cichego, subtelnego uwodzenia
nieregularnymi powtórzeniami; Lucier z przełożenia ustaleń naukowców na
swe ultra-redukcjonistyczne kompozycje i instalacje. Każdy z nich to całkowicie
osobna i absolutnie niepowtarzalna w swej konsekwencji osobowość. A jednak po
kilku dekadach dominacji Cage'a i minimalistów to oni powracają jako główne
źródła inspiracji z lat 60. Nie tylko w muzyce poważnej.
Pomimo
swej wybiórczości, tegoroczne Playback Play to bodaj najpełniejsza
prezentacja ich twórczości w Polsce. Z drugiej strony, tej muzyki często nie da
się zaprezentować czy wykonać. O ile Feldman precyzyjnie
zapisywał nawet swe otwarte kompozycje, to partytury Luciera są często tylko
zgrabnie opisanym pomysłem, do którego nawet sam kompozytor ma luźny stosunek.
Jeszcze trudniej interpretować wczesne, najbardziej radykalne opery Ashley'a.
Nie istnieją ich kompletne libretta, a te fragmenty, które istnieją – nie
pokrywają się z kilkoma zaledwie nagraniami ich wykonań. Więcej wiadomo o nich
z anegdot i legend, które jednak nie stanowią żadnej możliwej do wykonania
całości. Tak czy inaczej – wszystkie ich kompozycje układają się w wielowątkową
i niejednorodną teorię znikania: wybrzmiewania dźwięków, ich destrukcji w
rezonansach czy elektronicznych przetworzeniach czy całkiem po prostu w
zapominaniu ich wykonań i znikaniu partytur, które nigdy nie były
najważniejsze. Niech to będzie legitymizacja nonszalanckiego potraktowania
znikającej muzyki współczesnej. Wrześniowe Playback Play będzie łukiem
od precyzyjnych wykonań do czystych fantazji „na temat”. Albo inaczej ujmując
to samo: tygodniową sesją kilkunastu muzyków, którzy zgodzili się rozszerzyć
utwory trzech amerykańskich kompozytorów o swoje doświadczenia.
Frank Denyer, założyciel słynnego Barton Workshop, to jeden
z najważniejszych znawców i interpretatorów twórczości Feldmana. Ergo
Phizmiz z kolei jest autorem oper dla dzieci, audycji radiowych, piosenek
barowych i aranżacji muzyki Aphexa Twina na instrumenty zabawkowe. Hilary
Jeffery jest wirtuozem puzonu regularnie wykonującym utwory Luciera na
zmianę z koncertami w składzie Jimi Tenora. Alessando Bossetti od lat
zajmuje się szarą strefą pomiędzy głosem i muzyką instrumentalną i
elektroniczną. Maciej Cieślak (m.in. Ścianka), Edyta Fil, Michał
Górczyński (m.in. Kwartludium), DJ Lenar, Paweł Nowicki (m.in.
Kwartludium), Mikołaj Pałosz, Julia Szproch (m.in. Frozen Bird) i
Julia Ziętek (m.in. Księżniczki) mają podobnie zróżnicowane zainteresowania
od klasycznej i współczesnej muzyki poważnej przez improwizacje, turntablizm,
muzykę elektroniczną i rockową na setach DJ-skich kończąc. Słowem: „muzyka
poważna” z niezbyt poważnym stosunkiem do słowa „poważna”.
Playback Play 2011:
Program
06.09.2011,
wtorek
Nowy
Wspaniały Świat, 20.00: Alessandro Bosetti + Maciej Cieślak, Hilary Jeffery, DJ
Lenar
Elektroniczne
transformacje mowy czyli m.in. „Duke of York” i „The Only Talking Machine of
that Kind in the World” Alvina Luciera
07.09.2011,
środa
Instytut
Awangardy (możliwa zmiana miejsca), 20.00: Hilary Jeffery solo
Jedna
z najbardziej znanych kompozycji Luciera na tony proste i instrument – w tym
przypadku puzon: „Wind Shadows”. Oraz rozwinięcie tej idei w postaci
autorskiego pomysłu Jeffery'ego – „Tromboscillator”.
08.09.2011,
czwartek
Zachęta,
19.00: Audycja radiowa – Morton Feldman
Zachęta,
20.00: Frank Denyer + Edyta Fil, Paweł Nowicki, Mikołaj Pałosz, Julia Ziętek
Wybór
wczesnych utworów Feldmana – od partytur graficznych („Projections”) i głosów
instrumentalnych bez określonych trwań („Durations”) po jeden z jego pierwszych
nie-minimalistycznych utworów repetytywnych „Why Patterns?”
09.09.2011,
piątek
Powiększenie,
20.00: Alessandro Bossetti, Maciej Cieślak, Hilary Jeffery, DJ Lenar, Mikołaj
Pałosz, Julia Szproch
Improwizowane
sety noise'owe i piosenkowe z utworem Luciera „Bird and Person Dyning” na
zabawkowego ptaka i sprzężenie zwrotne w centrum!
10.09.2011,
sobota
Chłodna
25, 19.00: Wykład – Robert Ashley
Chłodna
25, 20.00: Alessandro Bossetti, Ergo Phizmiz + Maciej Cieślak, DJ Lenar, Julia
Szproch, Julia Ziętek
Fantazja
na temat wczesnych oper Roberta Ashley'a – kolaż postaci, jak rozumiał swe
opery Ashley, ale i opery Ashley'a jako postaci w kolażu. A między nimi
drobinki Luciera – „Sacred Fox” na głos i pudełka oraz „Opera with Objects”
11.09.2011,
niedziela
Chłodna
25, 14.00: Ergo Phizmiz solo
Zachęta,
19.00: Audycja radiowa – Alvin Lucier
Zachęta,
20.00: Hilary Jeffery + Frank Denyer, DJ Lenar, Mikołaj Pałosz
Wczesnym
popołudniem recital Ergo Phizmiza z jego angielskimi szlagierami pubowymi;
wieczorem – partytury graficzne Ashley'a i wybór utworów Luciera w różny sposób
wykorzystujących zjawisko rezonansu.
12.09.2011,
poniedziałek
Zachęta,
20.00: Frank Denyer solo
Późne
arcydzieło Mortona Feldman, klasyka wielkiej skali i jedna z najbardziej
poruszających kompozycji ostatnich dekad – „Triadic Memories”.
>>>>>>>>>>
Pełny program i wszelkie aktualizacje: www.patakaind.blogspot.com
Playback Play 2011:
Biogramy
Robert
Ashley (1930)
Kompozytor
najbardziej znany z oper i dzieł teatralnych, z których wiele inkorporuje
elektronikę i rozszerzone techniki instrumentalne. Od 1961 do 1969 roku
organizator festiwalu ONCE w Ann Arbor a następnie jeden z założycieli grupy
ONCE, z której wyewoluował jeden z ważniejszych ansambli muzyki
eksperymentalnej Sonic Arts Union (w jego skład obok Ashley'a wchodzili Gordon
Mumma, David Behrman i Alvin Lucier). Ich specjalnością były jedne z pierwszych
kompozycji/improwizacji live electronics a także szereg akcji performatywnych
łączących w sobie teatr, muzykę i nowe media. Ashley często nazywał je operami
zakładając, iż gatunek ten jest niczym innym niż kolażem postaci (także
instrumentalnych). Jego fascynacja narracją a także muzycznym wykorzystaniem
głosu i zbliżeniem muzyki do mowy dały efekt w postaci klasycznych kompozycji
XX wieku jak m.in. „Wolfman”, „Automatic Writing” a od połowy lat 70. jego oper
jak m.in. „Music with Roots in the Aether”, „Perfect Lives” czy „Dust”. W 1969
roku Ashley został dyrektorem San Francisco Tape Music Center. W roku 1970
został dyrektorem Mills College.
więcej:
robertashley.com
Morton
Feldman (1926 – 1987)
Jeden
z najważniejszych kompozytorów muzyki XX wieku, pionier muzyki
niezdeterminowanej, autor jednych z pierwszych partytur graficznych celowo
włączających nieprecyzyjne instrukcje dla wykonawców (m.in. „Projections”,
„King of Denmark”, „In Search of Orchestration” oraz „Intersections”). Łączony
często z tzw. Szkołą Nowojorską (obok Johna Cage'a, Earle'a Browna i Chrisiana
Wolffa). Jedną z jego największych fascynacji było malarstwo, zwłaszcza
ekspresjonizm abstrakcyjny. Dzieła Feldmana od lat 60. sprawiają wrażenie
powolnych i cichych – jednak zarówno rytm jak i dynamika są w jego kompozycjach
niezwykle złożone. Niesłusznie kojarzony z minimalizmem, wypracował swoje
własne, niepodlegające żadnym apriorycznym zasadom sposoby powtarzania
ograniczonego materiału muzycznego. Jego późniejsze prace, po 1977 roku,
eksplorują wielką skalę – trwają często kilka godzin, opierają się na
minimalnym materiale muzycznym.
więcej:
cnvill.net/mfhome.htm
Alvin
Lucier (1931)
Kompozytor
muzyki eksperymentalnej i twórca instalacji dźwiękowych, jeden z fundatorów
sound artu. W swej twórczości zwraca uwagę na szereg zjawisk akustycznych
towarzyszących emisji dźwięku a także percepcji słuchowej. Długoletni profesor
muzyki na Wesleyan University, w latach 60. Lucier był członkiem wpływowego
zespołu Sonic Arts Union (wraz z Robertem Ashley'em, Davidem Behrmanem i
Gordonem Mummą). Duża część jego twórczości inspirowana jest ustaleniami
naukowymi, z których czyni on często istotę swoich kompozycji. Zasłynął m.in.
użyciem elektroencefalografu w kompozycji „Music for a Solo Performer”.
Rezonans, relacje między tonami o minimalnej różnicy wysokości, i transmisja
dźwięku w mediach elektronicznych należą do najważniejszych tematów jego
twórczości. Bodaj najsłynniejszą kompozycją Luciera jest „I Am Sitting in a
Room”, w której większość jego zainteresowań daje o sobie znać – kompozytor
czyta tekst, który jest nagrywany a następnie odtwarzany z magnetofonów w danym
pomieszczeniu; ze względu na jego częstotliwości rezonujące z każdym
odtworzeniem głos staje się mniej wyraźny po pewnym czasie zamieniając się w
szum.
więcej:
alucier.web.wesleyan.edu
Playback Play:
poprzednie edycje
Pomysł
na Playback Play wziął się z krótkiej rozmowy z wiolonczelistą,
Mikołajem Pałoszem w roku 2008. Od początku opierał się na frustracji związanej
z nikłym zainteresowaniem wykonawców interpretacją kompozycji. Muzyka
zapisana w postaci nut często zachęca do czegoś dokładnie odwrotnego – redukcji
tego procesu do podstawowej instrukcji wykonania zapisanej muzyki niczym prawa,
które należy wcielić w życie. Playback Play jest więc nieustająco dedykowany
polskiemu systemowi szkolnictwa muzycznego. Podstawowym celem jest stworzenie
możliwości pracy młodym muzykom nad kompozycjami współczesnymi w sposób
wymagający od nich zaangażowania i wyzbycia się strachu przed własnymi
pomysłami. Chodziło o złożoną komunikację między kompozytorem i wykonawcami.
Stąd od początku przedmiotem głównego zainteresowania były kompozycje
eksperymentalne.
Playback
Play 05 jest
kontynuacją wyjściowego pomysłu ale sięga dalej – do momentu, w którym
interpretacja przemienia się w fantazję ponieważ ani wykonanie, ani
jakiekolwiek pozostawanie w zgodzie z domyślnymi intencjami kompozytora jest
już niemożliwe. Tak jest w przypadku utworów, które nie istnieją inaczej niż
tylko w postaci legend i anegdot.
Playback
Play 01: Giacinto Scelsi
Prowadzenie:
Frances-Marie Uitti
Udział:
Dagna Sadkowska, Aleksandra Bugaj, Małgorzata Szczepańska, Mikołaj Pałosz
Playback
Play 02: interpretacja dzieł wizualnych
Prowadzenie:
Keith Rowe
Udział:
Wolfram, Raphael Rogiński, DJ Lenar, Mikołaj Pałosz
Playback
Play 03: Mauricio Kagel
Prowadzenie:
Reinhold Friedl
Udział:
Zosia Gołębiowska, Małgorzata Szczepańska, Jan Stokłosa, DJ Lenar i in.
Playback
Play 04: Malcolm Goldstein
Prowadzenie:
Malcolm Goldstein
Udział:
Dagna Sadkowska, Karolina Ossowska, Tomasz Chołoniewski, Mikołaj Pałosz
Michał
Libera (1979)
Socjolog,
krytyk i teoretyk muzyki XX wieku, kurator i organizator koncertów muzyki
eksperymentalnej. Od roku 2003 zorganizował ponad 100 koncertów i warsztatów w
Polsce i zagranicą w ramach takich serii jak „plain. music”, „Playback Play”,
„The Song Is You”. Współpracuje m.in. z Zachętą i Kólikarnia przy programach
muzycznych towarzyszących tamtejszym wystawiom. Był kuratorem projektu
"Półwysep Nowej Muzyki" w Domu Pracy Twórczej w Wigrach i jednym z
kuratorów festiwalu „Ad Libitum” organizowanego przez Fundację Polskiej Rady
Muzycznej. Jako krytyk publikował w takich periodykach jak Glissando, Kultura
Współczesna, Kultura Popularna, Res Publica, Recykling Idei czy austriacki
Skug. Regularnie prowadzi dyskusje, wykłady i spotkania na temat muzyki
najnowszej w takich instytucjach jak Zachęta, Centrum Sztuki Współczesnej
"Znaki Czasu" w Toruniu czy Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat.
Jest współpracownikiem Programu II Polskiego Radia, redaktorem serii
"Terytoria muzyki" w wydawnictwie Słowo / Obraz Terytoria, kuratorem
serii płyt z archiwalnymi nagraniami ze Studia Eksperymentalnego oraz ich
reintepretacjami w wydawnictwie płytowym "Bołt. New Music in Eastern Europe".
Prezes Fundacji 4.99 zajmującej się produkcją muzyki najnowszej, wydawcy
magazynu "Glissando".
niedziela, 28 sierpnia 2011
Playlista - 28.08.2011
1. Movers - Hey You, Hey Me
2. Shabazz Palaces - Swerve the Reeping of All That is Worthwhile
3. Girls in the Eighties - Too Cool for This Crowd
4. Girls in the Eighties - Burn Your Riches
5. The Duke Spirit - The Step and the Walk
6. Baby Woodrose - Chemical Buzz
7. Baby Woodrose - Christine
8. The War on Drugs - Missiles
9. Sun Araw - Crown Shell
10. Amazing Electronic Talking Cave - We Fucked Your Statutes
11. Amazing Electronic Talking Cave - Tri Goda
12. Shapes Have Fangs - Shapes Theme/Only Blood
13. Toro y Moi - Saturday Love
14. Total Control - Meds II
15. Jamie XX - Far Nearer
16. The Jesus Loves Heroin Band - I Don't Need Revenge
17. Woodkid - Iron
18. John Schooley and His One Man Band - Chicago Breakdown
19. The Horrors - Still Sound
20. Jacuzzi Boys - Glazin'
wtorek, 23 sierpnia 2011
Lado w Mieście - My Shit in Your Coffee
Wielkimi krokami zbliża się kolejna odsłona cyklu Lado w Mieście. W najbliższy czwartek, 25.08. zapraszamy na Plac Zabaw na My Shit In Your Coffee night: Ścianka gra Secret Sister / Cieślak
i Księżniczki / Enchanted Hunters / Michał Biela solo / PTKCSS
PROGRAM:
25.08 My Shit In Your Coffee night: Ścianka gra Secret Sister / Cieślak
i Księżniczki / Enchanted Hunters / Michał Biela solo / PTKCSS
1.09 Profesjonalizm/ Efekt Moozgu
5.09 My Disco (AUS) / PTTRNS(DE)
ŚCIANKA w pocie czoła kończy nową płytę, żeby zdążyć na 15go października 2011. Album będzie dwupłytowy a materiał tak zróżnicowany, że z pewnością zadowoli wszystkich członków wielopokoleniowej rodziny. Miksowanie odbywa się w domenie czysto analogowej, na dwóch konsoletach Studera z 1967 roku, najświeższym i ulubionym ostatnio gadżecie Cieślaka. Istnieje podejrzenie, że Cieślak przeciąga proces, żeby dłużej obcować ze swoim oldskulowym sprzętem i narcystycznie wsłuchiwać się w potężne brzmienie piosenek macierzystego zespołu. Mamy nadzieję, że nie przesadzi już jesienią będziemy mogli się cieszyć nową płytą ŚCIANKI, jak i pierwszą od kilku lat regularną trasą zespołu.
MY SHIT IN YOUR COFFEE to niezależna wytwórnia płytowa, założona dla potrzeb sopockiego zespołu ŚCIANKA.
Od roku funkcjonuje sklep internetowy myshitinyourcoffee.com, w którym znaleźć można fonogramy wyżej wymienionej formacji oraz zaprzyjaźnionych z nią podmiotów wykonawczych, takich jak KYST, MANESCAPE czy wreszcie grup współtworzonych przez członków Ścianki - KINGS OF CARAMEL, CIEŚLAK I KSIĘŻNICZKI. Oficyna oferuje również parę DVD z koncertów grupy i koszulki z gustownym logo wytwórni, w przygotowaniu popielniczka na rower.
niedziela, 21 sierpnia 2011
Playlista - 21.08.2011
1. The Golden Dawn - Starvation
2. Metronomy - The Bay
3. The Good the Bad - 005
4. The Good the Bad - 006
5. The Good the Bad - 007
6. The Throne - Otis
7. Cults - Walk at Night
8. Earl Greyhound - Shotgun
9. Eleanor Friedberger - My Mistakes
10. Austin Peralta - Algiers
11. David Lynch - Good Day Today
12. David Lynch - I Know
13. Natural Child - Cougar
14. Natural Child - Crack Mountain
15. The Weeknd - Life of the Party (cała płyta za free)
16. The Psychocandies - You Feel the Sun (I Kiss the Floor)
17. Yuck - Holing Out
18. Touchy Mob - Foam Born (cztery wydawnictwa za darmoszkę)
19. Amen Dunes - Diane
wtorek, 16 sierpnia 2011
Lado w Mieście - Kyst, Touchy Mob, Xenony
Przed nami kolejna odsłona cyklu Lado w Mieście. Już w najbliższy czwartek, 18.08., na Placu Zabaw zagrają Kyst, Touchy Mob i Xenony.
Program:
18.08 Kyst / Touchy Mob / Xenony
25.08 My Shit In Your Coffe night: Ścianka gra Secret Sister / Cieślak
i Księżniczki / Enchanted Hunters / Michał Biela solo / PTKCSS
1.09 Profesjonalizm/ Efekt Moozgu
5.09 My Disco (AUS) / PTTRNS(DE)
KYST
Twórczość grupy Kyst oscyluje wokół folku, post-rocka i szeroko pojętej muzyki improwizowanej. Muzycy czerpią również inspirację z ruchu New Weird America. Sami artyści nie lubią jednak ograniczać się do jednego gatunku, doceniając w muzyce wolność i stawiając przede wszystkim na przekaz emocjonalny. Ich muzyka łączy eksperyment ze słodkimi melodiami, jest jednocześnie zwiewna i hałaśliwa. Druga płyta zespołu „Waterworks” ujrzała światło dzienne pod koniec marca 2011 roku.Zespół zagrał wiele koncertów w największych miastach w Polsce i Europie, a także w Stanach Zjednoczonych na prestiżowej konferencji muzycznej SXSW. W roku 2011 Kyst pojawi się na wielu europejskich festiwalach (Primavera, Incubate, Fusion, OFF). W skład zespołu wchodzi Tobiasz Biliński, Adam Byczkowski i Ludwig Plath.
www.myspace.com/kystband
XENONY
Xenony - muzyczny kolektyw, pod przewodnictwem Piotrka Bukowskiego (m.in. Stwory), siegający do wspaniałej tradycji nocnego slęczenia nad Atari 65xe w oczekiwaniu na wgranie gry z kasety (bez turbo). Początkowo projekt opierał się na wspólczesnych aranżacjach muzyki z gier komputerowych połowy lat 80-tych (8 i wczesne 16-bitowe) szybko jednak rozrósl się do autorskich kompzycji inspirowanych twórczością takich artystów jak Mike Oldfield, Hirokazu Tanaka, Paul Tonge, a także serialami telewizyjnymi Airwolf, Miami Vice, programem Kwant, Joystick i tysiącem innych pięknych rzeczy ktore powoli odchodzą w zapomnienie. Muzyka z dyskietek. Premierowy materiał - listopad 2011 nakładem wytwórni LadoABC.
Kolektyw w składzie:
Buki - komputer przenośny Macintosh Apple, komputer osobisty C 64, programowanie urządzen midi, gitara elektryczna oraz gitara Casio DD-20, syntezatory
Bebech - Yamaha DX 11, urządzenia midi, syntezatory, głos, Roland Octapad II
Karol - Akai mpc1000, Yamaha RX 7, syntezatory
Agnieszka - animacje komputerowe
Program:
18.08 Kyst / Touchy Mob / Xenony
25.08 My Shit In Your Coffe night: Ścianka gra Secret Sister / Cieślak
i Księżniczki / Enchanted Hunters / Michał Biela solo / PTKCSS
1.09 Profesjonalizm/ Efekt Moozgu
5.09 My Disco (AUS) / PTTRNS(DE)
KYST
Twórczość grupy Kyst oscyluje wokół folku, post-rocka i szeroko pojętej muzyki improwizowanej. Muzycy czerpią również inspirację z ruchu New Weird America. Sami artyści nie lubią jednak ograniczać się do jednego gatunku, doceniając w muzyce wolność i stawiając przede wszystkim na przekaz emocjonalny. Ich muzyka łączy eksperyment ze słodkimi melodiami, jest jednocześnie zwiewna i hałaśliwa. Druga płyta zespołu „Waterworks” ujrzała światło dzienne pod koniec marca 2011 roku.Zespół zagrał wiele koncertów w największych miastach w Polsce i Europie, a także w Stanach Zjednoczonych na prestiżowej konferencji muzycznej SXSW. W roku 2011 Kyst pojawi się na wielu europejskich festiwalach (Primavera, Incubate, Fusion, OFF). W skład zespołu wchodzi Tobiasz Biliński, Adam Byczkowski i Ludwig Plath.
www.myspace.com/kystband
XENONY
Xenony - muzyczny kolektyw, pod przewodnictwem Piotrka Bukowskiego (m.in. Stwory), siegający do wspaniałej tradycji nocnego slęczenia nad Atari 65xe w oczekiwaniu na wgranie gry z kasety (bez turbo). Początkowo projekt opierał się na wspólczesnych aranżacjach muzyki z gier komputerowych połowy lat 80-tych (8 i wczesne 16-bitowe) szybko jednak rozrósl się do autorskich kompzycji inspirowanych twórczością takich artystów jak Mike Oldfield, Hirokazu Tanaka, Paul Tonge, a także serialami telewizyjnymi Airwolf, Miami Vice, programem Kwant, Joystick i tysiącem innych pięknych rzeczy ktore powoli odchodzą w zapomnienie. Muzyka z dyskietek. Premierowy materiał - listopad 2011 nakładem wytwórni LadoABC.
Kolektyw w składzie:
Buki - komputer przenośny Macintosh Apple, komputer osobisty C 64, programowanie urządzen midi, gitara elektryczna oraz gitara Casio DD-20, syntezatory
Bebech - Yamaha DX 11, urządzenia midi, syntezatory, głos, Roland Octapad II
Karol - Akai mpc1000, Yamaha RX 7, syntezatory
Agnieszka - animacje komputerowe
niedziela, 14 sierpnia 2011
Playlista - 14.08.2011
1. Warpaint - Warpaint
2. Meshuggah - Rational Gaze
3. Jon Spencer Blues Explosion - Flavour
4. Omar Souleyman - Hot il khanjar bi glelbi
5. Oneohtrix Point Never - What Does Time Go
6. Neon Indian - Terminally Chill
7. Gable - Who Tells You
8. Destroyer - Suicide Demo for Kara Walker
9. Primal Scream - Don't Fight it, Feel it
10. Ringo Deathstarr - Tambourine Girl
11. Liturgy - Generation
12. Liars - Scarcrows on a Killer Slant
13. Oneida - The River
Subskrybuj:
Posty (Atom)